Om Frederiksberg Slots Fægteklub

Der er en musketer eller musketøs gemt i de fleste af fægterne i Frederiksberg Slots Fægteklub. Det gælder både voksne og børn.

Vi blev født som fægteklub i 1999 på Frederiksberg Slot. I november 2017 flyttede vi fra slottet til Hermes Hallen, hvor vi har fået bedre fægtefaciliteter og træningsforhold.

Vi er meget bevidste om, at vores sport har lange traditioner helt tilbage til oldtiden og som øvelse til kamp i krig og dueller.

Vi ser samtidig fægtning som en både sjov og moderne sport, hvor vi træner både hurtighed, styrke, koordination og udholdenhed samt fokus, taktik og koncentration.

Det gør vi på den måde, vi varmer op på, den måde trænere coacher vores kampe på, og når vi strækker ud og kombinerer med meditative koncentrationsøvelser og balancetræning, hvor vi låner fra yogaen.

Det er uanset alder og evner.

Vi er mellem 9 og 68, drenge og piger, mænd og kvinder og både helt nybegyndere og mere erfarne fægtere.

Vi gør vores bedste for at blive bedre, og respekt for hinanden og hjælp og opbakning er et "must" på fægtesalen - også når vi modtager nye fægtere!